söndag 20 augusti 2017

Den första formella kvarten är avklarad för att kunna bli röd seglingsledare

Som alla klubbar, antar jag, behöver Malmö Segel Sällskap fler funktionärer. Svensk Segling har ett kvalitetskrav på arrangörerna som jag tycker är tufft att få till. Det handlar om både klubbens medlemmar som aspirerar på funktionärsrollerna och på Svensk Segling.
Öresund under Liros Cup - hur bra som helst

Vi har haft det kämpigt att få folk att anmäla sig till kurser och utbildningar som sen blir inställda. Det här mönstret måste brytas. I våras ställde Svensk Segling upp med ett utbildningstillfälle i Malmö men då vi bara hade två anmälda när anmälningstiden gick ut så ställdes det in.
Följden blev att vi har bar mig som seglingsledare på blå nivå. Jag siktar på att nå nivå röd för att vi ska kunna köra fler mästerskap. Fyller det inte på med blå seglingsledare så kommer inte det att vara möjligt att göra ändå.
Det är såna här bilder på näthinnan som gör det värt det

Kravet är att genomföra fyra blå kappseglingar som seglingsledare med mer än 15 båtar under en två års period för att kunna ansöka om att bli röd. Då räknas inte till exempel att jag var Seglingsledare på vårt KM Jollar, Tävlingsledare på ORC SM, banläggare på FarEast 28r World Championship, jurymedlem på FarEast 28r World Championship etc. utan jag ska vara Blå seglingsledare 4 ggr under en två årsperioder.

När det går bra för de här ungdomarna i sporten så vet jag i alla fall att jag supportat dem

Bara att ta ett samtal så det blir genomfört nu i höst. Det är det vårt för skånsk segling.

Inga kommentarer: