söndag 1 april 2018

Påskens Laserträning i Limhamn kördes i värre väder än vad de har i Oskarshamn

Skärtorsdagens träning blev inställd på grund av ymnigt snöfall och riktigt hård vind. Själv passade jag på att rensa slipen från sjögräs. Vi väntade ju besök från Oskarshamn i form av Emil och Henrik som hade hoppats på bättre väder än hemma.
I torsdagskvällens snöoväder myntade Emil slagordet för helgen:
- Det är ju värre än i Oskarshamn, när vi lastade av båtarna.
På fredagsmorgonen skakade vi av snön från kapellen och välkomnade vår coach Simon Lundmark till årets första träning med coach.


Vi var åtta seglare som körde i fredags, tre i lördags och två idag. Imorgon blir vi ännu fler.
På fredagen körde vi två pass tills vinden la av vid tre tiden. Kvalitet med coach. Det skulle vara alla seglare förunnat att ha bra coaching.

Henrik och Emil gav sig inte förrän sent på fredagskvällen och passade på och genomförde ett eget tredje pass.

Simon kör alltid genomgång före och efter passen och sen får vi verkligen grejer att tänka på. 
Jag måste få ordning på mina rolltacks. Det fungerar inte alls. Rullgipparna känner jag faktiskt kommer att sitta. Att komma in ifrån längst ut i lovart, in igen och pressa ner båten efteråt i slagen måste jag komma på hur jag ska göra. Mer gympa?
 Det är bara att suga till sig och ställa frågor om det är oklart. Vi fick ju ganska klart för oss att våra starter inte dög. Våren är sen så vi måste komma igång nu. Första racet är i Råå den 28-29e april.
Emil och Henrik höll till i klubbhuset och fixade med linor och båtar på kvällarna.

Imorgon kör vi 2 pass igen. Då har Oskarshamnsseglarna kört 8 pass även om dagens var lite halvdant. Själv har jag kört 5. Bra helg trots allt.
Henrik Elfström plåtade under träningen.

Inga kommentarer: